Våra förväntningar

Våra förväntingar

Du sätter kunden i första rummet

Tillsammans har vi – oavsett om vi arbetar med vård, tandvård, kollektivtrafik, kultur eller regional utveckling – det viktiga uppdraget att bidra till en bättre vardag för andra. Därför behöver du som anställd både vara ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Givetvis är det också viktigt att du har förmågan att sätta dig in i kundens perspektiv.

En undersökning visar att våra medarbetare trivs med sina arbetsuppgifter och har en positiv känsla för sina jobb. För att du som anställd ska må bra och lyckas hos oss behöver du vara lyhörd och stimuleras av att dagligen lära dig nytt. Du bör tycka om att ha en meningsfull och variationsrik vardag som gör skillnad för andra. Dessutom måste du vara positivt inställd till verksamhetsutveckling och vilja växa med oss – både i din profession och som person.

Vår kultur präglas av hög kunskapsnivå och samhörighet

Som medarbetare i Region Uppsala är du en del av en kunskaps- och utbildningsorganisation med fokus på forskning. Vi har god sammanhållning inom avdelningarna, delar gärna med oss av våra kunskaper och är stolta över att vara en del av vad vi levererar. Självklart motiveras vi av att tillsammans nå goda resultat.

Det viktiga med att förstå kunden

Vårt uppdrag är att hjälpa alla i länet att vara friska och må bra. Allt vi gör ska präglas av hög kvalitet och stor omtanke – och vi vill ständigt utvecklas när det gäller exempelvis tillgänglighet, bemötande och väntetider.

Det gör att vi alltid försöker se kundens behov, som förändras i takt med samhällets utveckling. För dig innebär det att du behöver ha lätt för att anpassa dig och vara medveten om att dina arbetsuppgifter berör hela Region Uppsala.

Alla vi som jobbar här är delaktiga i att skapa ett attraktivare Uppsala län med trygghet och välmående som viktiga delar.